W sprawach członkowskich obowiązuje następująca procedura:
- Osoba zainteresowana składa wniosek o wpisanie na listę członków ŁOIIB wraz z następującymi załącznikami:
- oryginał uprawnień budowlanych (do wglądu) lub poświadczona notarialnie kopia,
- zdjęcie (1 szt.). - Dział Członkowski (biuro Izby) nadaje kandydatowi na członka ŁOIIB indywidualne numery kont, na które należy uiścić opłatę wpisową w wysokości 100 zł, składkę członkowską na Łódzką Okręgową Izbę Inżynierów Budownictwa w wysokości 468 zł na 12 miesięcy lub 234 zł na 6 miesięcy, składkę na Krajową Izbę Inżynierów Budownictwa 96 zł oraz ubezpieczenie OC w wysokości 75 zł (razem - 171 zł). Opłatę wpisową i składki należy opłacić bezpośrednio na przekazane nr. kont przed posiedzeniem Zespołu Rady ŁOIIB ds. Członkowskich, który najczęściej zwoływany jest w ostatnim tygodniu danego miesiąca. Dział Członkowski sprawdza kompletność wniesionych opłat i złożonego wniosku.
-
Zespół Rady ds. Członkowskich sprawdza czy złożone dokumenty spełniają wymagania art. 5 ust. 2 ustawy z 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów.
-
Zespoł ds. Członkowskich podejmuje uchwałę o wpisaniu bądź odmowie wpisania na listę członków ŁOIIB.
-
Dział Członkowski Izby wysyła na adres wnioskodawcy:
- listem poleconym z potwierdzeniem odbioru uchwalę Rady w sprawie wpisu na listę członków ŁOIIB, od której wnioskodawca może się odwołać do Krajowej Rady w terminie 30 dni. - Dla Członków, którzy zgłosili deklaracje wysyłki potwierdzenia przynależności do Izby pocztą, kolejne zaświadczenia są wysyłane listem zwykłym po zaksięgowaniu składek i ubezpieczeniu członka Izby. Pozostali Członkowie mają mozliwość pobierania zaświadczeń w wersji elektronicznej. Okazanie dowodu wpłaty nie stanowi podstawy do wystawienia zaświadczenia.
Do pobrania: